tirsdag den 26. juni 2012

Classic Race Aarhus 2012 set i bakspejlet.

En weekend i Aarhus på "hjemmebane" det kan da kun være godt.

Fredag ankom vi til banen om eftermiddagen, pakkede bilen, teltet og parkerede bilen.
Brian gennemgik bilen, så den kunne være klar til fredagens testkørsel.
vi valgt pga vejen ikke var tør, og vejret at køre ud på regnvejrsdæk
Niels ankom fra sjælland lige som vi skulle til at køre i lineup.da vi opdagede at rattet var lidt løst, Brian løb tilbage og hentede en topnøgle, så vi kunne få spændt rattet fast.
efter 4-5 omgange. blev styretøjet meget løst, og bilen opførte sig meget mærkeligt.
jeg valgt at køre i pit, så vi kunne se om hele styretøjet var rystet løst.

Det viste sig "bare" at det højre forreste hjul var punkteret..

Vi forsøgte lørdag at finde et nyt dæk, men det var en svær opgave. Vejret var tørt og banen tør, så vi kørte ud på slicks.
fik god varme i dækkene og kørte nogle ok tider.

Byløb er noget værre noget, siderne er meterhøje betonvægge og man straffes promte hvis man laver en fejl. så forsigtig kørsel var en del af aftalen.

Heat 1 gik rigtigt godt. Havde en rigtig god fight med alfa nr 33, som virkelig forstod at blokere hvor jeg stod stærkest, nemlig i svingene. i pausen ved førerskiftet, kommenterede jeg at kileremmen havde sagt lyde, som den ikke plejer, Brian kontrollerede motorens tilstand, og kontaterede at der lå en tynd hinde af olie men ikke noget vildt.
Starten gik, med en testomgang, da der var spildt en del olie, lå der kattegrus i idealsporet hele vejen rundt. Starten gik og da jeg kom op på kongevejen, kunne jeg konstatere at bilen blev varm. prøvede at slappe lidt af, og gav lidt gas igen på langsiden. resultatet kom straks. Bilen kogte...
Måtte køre ind til siden og vente til løbet var slut. men kunne konstatere at jeg manglede en kilerem.

vi fandt en ventilator rem, på en motor som jeg har hjemme magen til, så den passede i længden, men ikke i bredden så vi skar den til.
Den faldt desværre af under warm-up søndag, og hev ledningen til føleren af, så jeg kunne se med det samme at der var noget galt.
Vi forsøgte at finde en ny kilerem, og endte hjemme i Brians garage, og stjal kileremmen fra Brians fine gamle Jeep. godt tænkt Brian.

Bilen var klar til heat 2.
Stod klar på slicks. og alt var klart.
Men så begyndte det at regne. meget. vildt meget.
Brian foreslog og Niels var enig at vi monterede regnvejrsdæk og lod et slicksdæk sidde i forreste højre side.
På den måde kørte jeg ud, og gennemførte 2x15 minutter med meget sidelænskørsel og nogle gode fights med morgan´en.
inde i pit igen, var vi meget tilfredse med weekenden, og resultaterne var ikke så vigtige. bare vi gennemførte uden skader.

Billede er taget uden tilladelse fra denne side  på bilgalleri.dk Stump Photo

Med i weekenden var Brian Grøn og Niels Rosenfeldt.

Tak til Cafe Gemmestedet for Sandwich.

Venner og bekendte tak for besøget i teltet.

/Lars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar