lørdag den 13. april 2013

Første testdag i 2013 er vel overstået.

Dagen startede lidt ærgeligt, da det regnede og vejene var godt våde.
Ikke en perfekt dag til test på Slicks.

Vi delte et testpas og var delt op i 4 hold med max 5 biler på hvert hold, så vi kørte i 15 minutters pas.

Regnen stoppede, og det var overskyet resten af dagen dog med lidt støvregn ind imellem.
Banen var våd, men ikke mere end vi kunne gennemføre med Slicks hele dagen.

Vi fik justeret vaccum på karburatorer og justeret tomgang.

1. Testkørsel
Vi var klar til første test, og jeg havde lige sat mig i bilen, da en kølerslange flækkede og tømte 8 liter varmt køler vand ud over motoren, som også var blevet godt varm. Det lignede et discotek by night med al den røg der blev ved med at komme ud under motorhjelmen.
Vi gik glip af første testkørsel, men fik monteret en ny slange, og fyldt vand på systemet igen.
Vi fandt også ud af, at en sikring til køleblæserne var sprunget, så vi satte en lidt større i. Den var nok underdimensioneret, da vi skiftede sikringsboks i vinter.

2. Testkørsel.
Der var stadig meget vand endnu på banen, så vi forsøgte ikke at sætte rekorder, men at finde idealsporet.
Da dækkene var ved at være varme, kunne vi få mere fart i bilen, men ikke rekordtider...overhovedet.
Vi kunne dog konstatere at bilen kører perfekt, olietryk, vand / olietemperatur perfekt.

3. og 4. Testkørsel.
Bilen var så perfekt, at vi kunne køre ud på banen uden andet en normal kontrol.
Oliestand, benzin og dækrtyk
Inde igen efter test målte vi dæktemperatur og dæktryk samt benzinforbrug.

Vi brugte ca 10 liter benzin pr. 15 min testkørsel på en 1750m bane , så vi har ikke kørt med fuld gas.

Bilen skal cornerjusteres, køleblæseren til oliekøleren skal vendes, så der er enklelte småting der skal kontrolleres, men ellers er vi klar til Classic Race Aarhus. Og det glæder vi os til.

Det var også vores første rigtige tur med den nye trailer, den fungerer perfekt. og den er nem at køre med. Af og pålæsning fungerer perfekt

På Teamets vegne

Brian Grøn / Lars Rosenfeldt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar