mandag den 20. maj 2013

Weekenden Classic Race Aarhus 2013 er veloverstået.


 

Forberedelserne til weekenden har været undervejs i flere måneder og sluttede Torsdag aften.

Torsdag morgen var jeg et smut ude hos min mor som var så sød at facon sy nogle duge til vore ståborde. De skulle have trykt logo på, så Tekstil-Tryk stod klar med varmepressen da jeg kom. Bagefter var vi inde på pladsen og finde vores telt og hente billetter.  På vejen hjem afleverede vi Thermo kassen til maden på Cafegemmestedet og derefter  hentede vi udstødningen som var blevet rettet op efter et lille problem med vinklen på rampen til traileren. Hjemme pakkede vi bilen og kørte Racerbilen op på traileren og var klar til fredag morgen.

Fredag fik vi læsset bilen af i teltet som var opstillet. Klargjorte bilen fik os installeret med storskærm livetider på computer og køleskab til de kolde drikkevarer.
Eftermiddag var der førermøde, mere klargøring og kl. 1915 kørte vi træning hvor vi skulle tjekke bilen og banen.
Bilen kørte perfekt ingen problemer. Tidsplanen var rykket en 45minutter, så vi kom først ud kl 20 og kom derfor hjem lidt sent. Hurtigste omgangstid 1,42,485

 
Lørdag. Morgenmad i driverslounge og førermøde. Vi skulle køre kl 10.50 Brian har med stor omhu klargjort bilen som sædvanligt, alt spillede perfekt. Dog undtaget en løsforbindelse i mine høretelefoner, så jeg ikke kunne høre hvad Brian sagde til mig, Brian kunne godt høre mig, så det var en envejssamtale. Tidtagningen gik godt ingen tekniske problemer. Hurtigste omgangstid 1,41,583 resulterede i en startplacering som nr. 34 i 1 Heat.
Tilbage i teltet, gennemgik Brian bilen og jeg begyndte at fejlfinde på den manglende lyd i høretelefonerne. Vi havde besøg af Søren Bjerring fra TOTAL/Elf som er en stor støtte for teamet.
Vi skulle køre 1 Heat kl. 1630 men grundet mange ulykker var løbet udsat i ca. 40 minutter.  Da jeg endelig kom i bilen og køre i lineup, kunne jeg mærke mine bremser blev ved med at hænge i lang tid efter nedbremsning, vi drøftede det lidt og mente måske det var luft eller skidt, som vi ville kigge på efter løbet.
Løbet gik godt, kørte bilen sikkert hjem og lavede ikke skader og ingen flotte placeringer. Sluttede som nr. 5 i min klasse med Hurtigste omgangstid 1,39,067

Vi brugte dagen til at snakke med tilskuere og venner i teltet. Vi så også en masse racerløb fra de andre klasser, samt formel 1 opvisningen som var noget af en oplevelse.

Søndag. Morgenmad i Driverslounge, klargøre bilen til andet Heat. I teltet var Kim Berg som Repræsentant for LINDCON Optical Group kommet, vi drøftede kort dagen for Sponsor arrangementet.
Kl 10,10 skulle vi køre 2 Heat og jeg kunne Høre Brian i mit headset, så det var perfekt. Bilens bremser drillede stadig. Og vi blev enige om at adskille dem når vi kom tilbage. Startede som nr. 29 Løbet var plaget af ulykker og vi kørt under Safetycar det meste at løbet. Sluttede på en 4 plads i min klasse Hurtigste omgangstid 1,43,133

Vi havde Sammen Med LINDCON et stort Sponsorarrangement med spisende gæster til Tapas og snacs, det var et hyggeligt arrangement og gæsterne hyggede sig meget.


 

Tredje og sidste Heat skulle afvikles kl 1450, men var virkelig forsinket af ulykker og manglende radiokontakt med Flagofficials, så der var virkelig lang ventetid. Formel 1 bilerne blev aflyst, og vi kunne endelig komme på banen, løbet var kortet 4 minutter ned, så vi skulle kun køre 11 minutter, og vi skulle køre bag saftetycar 1 omgang så vi kunne ikke nå at få varme i dækkene. Skulle starte som nr 19 løbet var præget af de sidste par heats skader og ulykker, så der blev virkelig gået til den for en podieplacering. Det resulterede i meget tæt og hurtig kørsel. Dog uden store ulykker og skader, Var dog hæmmet en del at mine forreste bremser var aktiverede 200 meter efter sidste nedbremsning.  Sluttede på en 5 plads i min klasse. Hurtigste omgangstid 1,42,937
Nu er weekenden overstået, bilen står i garagen og skal de kommende aftener have adskilt forreste kalibere og renset det spor hvor klodserne glider i. stor tak til Eva Hundevad for support på banen.

I teltet var der besøg af venner og bekendte gennem hele weekenden hvilket er vildt hyggeligt og vi er glade for besøgene.
Tak til vore Sponsorer for support og støtte.
Hilsen Lars Rosenfeldt og Teamet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar