søndag den 1. september 2013

CHGP 2013 Set i bakspejlet

Jeg er virkelig ked af jeg ikke har fået opdateret Bloggen, men grundet travlhed, har udkastet ligget længe uden at blive publiceret.

Vi deltog i Cophenhagen Grand Prix 2013. Vi gennemførte desværre ikke, men mere om det senere.

Afgang fra Jylland:
Brian og Jeg tog afsted Fredag morgen tidligt, og Kim og Anthon vil komme Lørdag.




Vi ankom ved middagstid, og fik hurtigt anvist vores plads. Vi havde fået en Fin placering overfor de gamle Formel biler, så der var lidt andet at kigge på end de sædvanlige biler.
Bilen blev læsset af, og trailer og bil blev parkeret bag teltet. vi gik i gang med at installere os, så køleskab, fjernsyn og værktøj blev sat på plads.

Nu var vi klar til at gå en tur banen rundt, så vi kunne se den nye banes sving og forhindringer i virkeligheden.

Lørdag:
Vi skulle køre første tidtagning kl 1040 og bilen er som sædvanlig klargjort til midste detalje af Brian. Vores største bekymring var varmen. Vejret var fantastisk og solen stod højt på en skyfri himmel. Kim og Anthon nåede lige at komme før vi skulle køre. Anthon blev udstyret med en radio, så han kunne følge med i hvad der skete. Vi gennemførte tidtagningen, og kom ud med en temperatur på over 50 grader i kabinen.

Tilbage i teltet var der besøg af mange sponsorer, gæster og interesserede, så der var lagt op til en hygelig snak.
snakken var så hyggelig, at jeg ikke fik skiftet tøj før kl 1230.

Efter 1 Heat kl 1630 kunne vi atter konstatere at bremserne hænger.. Der er virkelig frustrerende.

Jeg fik ikke bilen i gear efter Chikanen på langsiden, og der lå desværre en kører lige bag mig, så i accelerationen, fik jeg et lille skub, men det må vi lave til vinter.
Vi fik besøg af en gæst, der var overbevist om at bremseklodserne var monteret forkert,og det lød egentlig meget overbevisende det han sagde. At jeg nok har monteret kaliperne forket i forbindelse med renoveringen. så vi byttede om på kaliperne sent lørdag aften.
 

Søndag:
Skulle vi bare lufte bremser ud, så var vi kørende.. men da vi manglede den sidste forreste bremse, og skulle til at lukke luftskruen, gik gevindet i kaliperen i stykker... ØV..
da det var i bremsen, problemet lå, kunne vi ikke fortsætte med den kaliper vi havde.
vi har rundt ved samtlige kørere og forhøre om de evt havde noget liggende. desværre ikke. så vi måtte udgå med en teknisk defekt.. ØV ØV ØV.


Lindcon havde som I Aarhus inviteret gæster i teltet, og til at se motorløb, så dem kunne vi nu bruge tid på at underholde og skrive autografer til. det var et hyggeligt arrangement og gæsterne var meget interesserede i teamet og bilen.

Hjemme i garagen:
Er bilen sat på bukke og bremserne er demonteret
Projektet med bremserne er gået hen og blevet lidt større end først antaget, vi har valgt at skifte Hovedcylindre til 2 stk hvor vi deler bremsekredsen op foran og bagbå på hver sin cylinder.
Hver kreds inkl koblingen får sit egen beholder til bremsevædske, så det er nemmere at skifte og lufte ud.




Der er bestilt nye bøsninger til styretøjet foran og bremsekaliperne er blever boret op og har fået en ny foring med gevind til nye luftskruer. det samlede projekt bliver lagt på bloggen når vi er færdige.

Nyt hjelm design:
på LeMans blev jeg inspireret af Alpine´s nye logo og har i den forbindelse haft MS Skilte til at dekorere min hjelm. jeg er meget godt tilfreds med resultatet.


Denne Hjelm herunder var min inspirationskilde.
Alpine´s redesign af logoet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar