onsdag den 16. april 2014

Mentorordningen er startet.


Jeg har påtaget mig en opgave som mentor for et sæbekasseteam, der skal deltage i sæbekasseløbet til Classic Race Aarhus.

Jeg har valgt Kaløskolen, da jeg i forvejen har et godt kendskab til skolen.

I Fredags, var vi hos Optimera  Løgten for at hente træ til at brygge sæbekassebiler med.
Peter Carlsen fra Optimera Løgten er medsponsor for projektet, og har sponseret træ og skruer til projektet.
Børnene Fra Kalø Skole var flittige til at hjælpe med at bære træet ind på træværkstedet.

Trailer pakket med træ til Sæbekassebilerne
Drengene var flittige til at hjælpe 
Store plader
Lange brædder

Udførlig planlægning er vigtig




Søndag den 13 /4 Var der inviteret til Gocart i Racehall i Viby. hvor elever fra de skoler, der skal deltage til sæbekasseløbet kunne komme ud og køre lidt ræs.
Det var en hyggelig dag, hvor børnene hørte Niels Brøchner ( President for CRAA ) fortalte lidt om baggrunden for CRAA og hvorfor de støtter Børneulykkesfonden.
Børnene fik kørt 2 x 15 min, Kaløskolen fik 2 flotte podiepladser, en tredieplads og en førsteplads.
Det bliver lyttet til instruktøren
Mikkel er klar til at komme ud og køre
Pårørende står og hepper på kørerne
Der var fart over feltet
Efter påske begynder selve byggedelen af sæbekassebilerne, Kalø skole stiller med 2 hold, så der skal bygges 2 biler. Jeg vil lave en opdatering når byggeriet er godt i gang.

Med Ønsket om en God Påske

Ingen kommentarer:

Send en kommentar