lørdag den 29. juli 2017

Slut på 2016 sæsonen og lad 2017 Begynde.

Der har været lidt stille på siden, det beklager jeg.

2016 sæsonen gik stærkt. så stærkt at jeg ikke fik opdateret siden.

Efter Classic Race Aarhus, som var en KÆMPE succes med 26 biler fra udlandet i IYTCC regi.
vi havde over 300 gæster i vores telt.

Var vi på SPA, en fantastisk oplevelse, som jeg syntes man skal prøve hvis man får mulighed for det.

Vi var 6 hold afsted, og alle havde store smil da de kom ind.

Efter spa, var vi på CHGP med Renault Danmark hvor vi havde den samme RS01 som vi havde med i Aarhus, dog kun som udstilling.
Vi kørte og gennemførte CHGP, men banen er meget hård for bilen, og opsætning af undervognen gjorde at de overgange der var mellem fortorv og buschikaner rystede så meget at benzinen i karburatorer skvulpede og så satte motoren ud. kileremmen mistede vi osse et par gange, så det var ikke den bedste weekend.

Efter CHGP var vi på DIJON banen i Frankrig, en virkelig fed og udfordrende bane.

Vi havde efter CHGP renoveret gearkassen, og ved den lejlighed, har vi ændret lidt i gearinger, så vi har trækkraft i alle 5 gear nu. det kunne virkelig mærkes på de lange stræk som er på de udenlandske baner.

Vi var så uheldige at ligge foran en bil, der havde udset sig et apex, hvor jeg kørte, det resulterede i at han kørte lige ind i siden på mig, det kostede desværre en fælg ( igen ) og store skrammer til følge.

Desværre i 1 heat, var jeg involveret i et sammenstød, og bilen tog desværre så meget skade, at den ikke kunne laves og derved ikke gennemføre 2 heat. Heldigvis, var det sidste løb så kalenderen, så der er til til at genopbygge bilen.

Da vi kom hjem med bilen, og vi kunne se nærmere på skaderne, var der en hel del der skulle udbedres, og overvejelserne om vi skulle ombygge bilen til en GR4 var på tale.

Vi var i forvejen ved at klargøre en nyere motor til bilen, så vinteren er også gået med en del samlearbejde.

Nu er bilen færdig hos maleren, motoren er monteret, de ændringer vi har talt om vi ville forbedre bilen med er lavet, nu kan sæsonen begynde.

Vi har en Testdag den 7 April på jyllandsringen derefter er det HOCKENHEIM den 21-23 April.
som vi glæder os til at køre på med de nye tiltag.

opdatering: den nye motor holdte ikke til testdagen, den tabte olietryk og vi kunne ikke gennemskue hvad der er  årsag til dette. I samråd med motor specialisten kunne vi godt køre med motoren, da der "var tryk nok " 2 dage inde afgang til Hockenheim, ville vi lige tjekke om alt var som det skulle være, og startede motoren op, efter et kort øjeblik stoppede motoren med et suk.... DØD.
nu var gode råd meget dyre. men valget faldt på at vi ville prøve at skifte lejepander, det forsøgte vi, men kl 2359 tirsdag aften kunne vi se at det ikke ville hjælpe, da blokken nok var skæv.
HMM... den "gamle" motor stod jo egentlig klar, der skullae jo "bare flyttes karburatorer og manifolde og lidt vandslanger, så var den jo kørende.

kl 0400 var motoren i og Kim Christensen, som virkelig var en uvurderlig hjælp, blev sendt hjem  og jeg fortsatte lidt endnu. kl 0530 var bilen startet op, og vi skulle "bare lige" lave det sidste, men det kunne vente, nu skulle der soves.

onsdag kl 1600 blev bilen kørt på traileren, bilen var pakket og vi er klar til at køre mod Hockenheim til midnat..

Efter Crashet på Dijon, var der en del karrosseriarbejde

Efter Crashet på Dijon, var der en del karrosseriarbejde

Vi kunne skjule en del af skaderne med et GR4 bodykit,
hvilket jeg i forvejen er ret vild med så det var ikke så svært at vælge

Vi kunne skjule en del af skaderne med et GR4 bodykit,
hvilket jeg i forvejen er ret vild med så det var ikke så svært at vælge
Vi kunne skjule en del af skaderne med et GR4 bodykit,
hvilket jeg i forvejen er ret vild med så det var ikke så svært at vælge


Resultatet efter Maler og med de første sponsorer og selvfølgelig danebrog på taget


Ingen kommentarer:

Send en kommentar